UX/UI-ontwerp voor workflowbeheer

De AI die bankieren veilig houdt

CYBERBEVEILIGING

Web Toepassing

Londen

KLANTCallsign Ltd.
LOCATIEUK, USA en Duitsland
TEAMUX designer, UI designer, interactie ontwerper, React ontwikkelaar, project manager, product eigenaar, software architect

Callsign is een cybersecurity startup. Ze hebben een serie A van £30 Miljoen opgehaald om hun beveiligings- en authenticatie-engine voor banken te lanceren.

Callsign wilde een ontwerp hebben voor een gebruikersinterface voor fraudeanalisten waarmee workflowsontworpen konden worden voor de AI. Na maanden van proberen, liep hun in-house design team vast. De eerste klantendemo’s werden verwacht, dus hadden ze een UX/UI-design nodig van de hoogste klasse – en snel ook.

De focus van het UX/UI-designproject met Creative Navy lag op de beleidsengine, de tool die door fraudeanalisten in banken wordt gebruikt om gedragsparameters voor te schrijven aan de AI.

ONZE BIJDRAGEN

UX-ontwerp

UI ontwerp - ontwerp systeem

Prototyping

React ontwikkeling

Interactie ontwerp

3D-ontwikkeling

Informatie-architectuur

Kwaliteitsborging

CONTROLE OVER AI WORKFLOWS ZONDER CODE TE SCHRIJVEN

Dankzij het interfaceontwerp kunnen fraudeanalisten gemakkelijk workflows ontwerpen. Het UX concept maakt gebruik van slechts drie gebaren om workflow elementen te creëren, om het node type te veranderen en om de nodes in de workflow te verbinden.

Samenwerkingsfuncties completeren de gebruikerservaring zonder af te leiden van de hoofdtaak, namelijk het implementeren van een beveiligingsbeleid in een AI-workflow.

Het vijf stappen proces om workflows te controleren via de gebruikersinterface

VIND JE WEG MET MENSGERICHTE REIZEN

Bedrijfsapplicaties hebben de neiging om ingewikkelde lineaire gebruikersstromen te hebben. Dit was de status quo bij Callsign.

We hebben de gebruikersstromen volledig opnieuw ontworpen om de behoeften van de gebruiker te weerspiegelen, in plaats van het databaseperspectief. In de nieuwe gebruikerservaring worden beleidsregels in context aangepast en krijgen gebruikers onmiddellijk feedback. Er is geen behoefte aan een abstracte ervaring wanneer gebruikers veranderen wat ze zien en zien wat ze veranderen.

Deze op de mens gerichte gebruikersstromen vormen de basis van een UX en UI op consumentenniveau.

EEN SCHAALBAAR ONTWERPSYSTEEM

Binnen acht weken zijn we van ontwerpuitdaging naar een gedetailleerd ontwerpsysteem gegaan. We creëerden een systeem van UI-componenten waarbij de omstandigheden nauwgezet zijn gedocumenteerd. Het omvat interacties, de principes die erachter staan en verschillende manieren om de UI componenten in context te gebruiken.

De duidelijke logica en minimalistische aanpak van de pagina-ontwerpen in combinatie met het grondige ontwerpsysteem verminderde de ontwikkelingstijd met 30%. Zo werd het voor de startup mogelijk om de deadline van de naderende klantendemo's te halen.

WORKFLOWS EVALUEREN AAN DE HAND VAN GEGEVENS

Gebruikers evalueren workflows in de datavisualisatiefunctie. Het voorspelt het waarschijnlijke gedrag van het beveiligingssysteem van de bank, met gebruik van een reeks beleidsregels.

De gebruikerservaring is opgebouwd uit twee componenten. Ten eerste een interactie in natuurlijke taal om de simulatiecontext te creëren. Gebruikers zijn bekend met deze UX en UI van andere delen van de applicatie.

Ten tweede is het ontwerp van de datavisualisatie zo eenvoudig mogelijk gehouden om de focus te leggen op de essentie van het resultaat van de datavisualisatie. We hebben deze zeer abstracte functie gebruiksvriendelijk gemaakt, door de cognitieve belasting te verminderen.

Quotes

Het was voor mij uitstekend om de intellectuele capaciteiten van Creative Navy te zien, hun deskundige domeinkennis en hoe zij oplossingen voor een probleem verwoorden.

Yogesh PatelCTO @Callsign

UX/UI DESIGN TRANSFORMATIE IN ACHT WEKEN

Het nieuwe ontwerp was binnen zes weken klaar. Het betrof het ontwerp voor de maker van de workflow en het ontwerpen van het gebied van beleidsmanagement. Het grootste deel van het ontwerp werd in vier weken opgeleverd, inclusief delen van het UI ontwerp. Zo begonnen de ontwikkelaars met het coderen van de frontend met behulp van React en de D3-bibliotheek. De product demo was 4 weken later klaar.

Het succes van de demo was onmiddellijk, aangezien grote Britse banken zich aanmeldden om het product te gebruiken. Callsign kreeg een stevige voet aan de grond in de markt en was blij met investeerders.

Met het ontwerpsysteem voltooid, organiseerden we een overdracht voor hun in-house ontwerpteam. Sindsdien hebben zij het ontwerpsysteem gebruikt voor andere onderdelen van het Callsign-productassortiment.

RESULTATEN

Contracten met grote Britse banken gewonnen op basis van demo

UX/UI ontwerp opgeleverd in zes weken

Gecodeerde frontend met D3 geleverd in vier weken

Verkorte marktintroductietijd van zes maanden

Ons ontwerpsysteem is twee jaar later nog steeds in gebruik

Heb je een project in gedachten?