Callsign is een cybersecurity startup. Ze hebben een serie A van £30 Miljoen opgehaald om hun beveiligings- en authenticatie-engine voor banken te lanceren.
Callsign wilde een ontwerp hebben voor een gebruikersinterface voor fraudeanalisten waarmee workflowsontworpen konden worden voor de AI. Na maanden van proberen, liep hun in-house design team vast. De eerste klantendemo’s werden verwacht, dus hadden ze een UX/UI-design nodig van de hoogste klasse – en snel ook.
De focus van het UX/UI-designproject met Creative Navy lag op de beleidsengine, de tool die door fraudeanalisten in banken wordt gebruikt om gedragsparameters voor te schrijven aan de AI.
UX-ontwerp
UI ontwerp - ontwerp systeem
Prototyping
React ontwikkeling
Interactie ontwerp
3D-ontwikkeling
Informatie-architectuur
Kwaliteitsborging
Dankzij het interfaceontwerp kunnen fraudeanalisten gemakkelijk workflows ontwerpen. Het UX concept maakt gebruik van slechts drie gebaren om workflow elementen te creëren, om het node type te veranderen en om de nodes in de workflow te verbinden.
Samenwerkingsfuncties completeren de gebruikerservaring zonder af te leiden van de hoofdtaak, namelijk het implementeren van een beveiligingsbeleid in een AI-workflow.
Bedrijfsapplicaties hebben de neiging om ingewikkelde lineaire gebruikersstromen te hebben. Dit was de status quo bij Callsign.
We hebben de gebruikersstromen volledig opnieuw ontworpen om de behoeften van de gebruiker te weerspiegelen, in plaats van het databaseperspectief. In de nieuwe gebruikerservaring worden beleidsregels in context aangepast en krijgen gebruikers onmiddellijk feedback. Er is geen behoefte aan een abstracte ervaring wanneer gebruikers veranderen wat ze zien en zien wat ze veranderen.
Deze op de mens gerichte gebruikersstromen vormen de basis van een UX en UI op consumentenniveau.
Binnen acht weken zijn we van ontwerpuitdaging naar een gedetailleerd ontwerpsysteem gegaan. We creëerden een systeem van UI-componenten waarbij de omstandigheden nauwgezet zijn gedocumenteerd. Het omvat interacties, de principes die erachter staan en verschillende manieren om de UI componenten in context te gebruiken.
De duidelijke logica en minimalistische aanpak van de pagina-ontwerpen in combinatie met het grondige ontwerpsysteem verminderde de ontwikkelingstijd met 30%. Zo werd het voor de startup mogelijk om de deadline van de naderende klantendemo's te halen.
Gebruikers evalueren workflows in de datavisualisatiefunctie. Het voorspelt het waarschijnlijke gedrag van het beveiligingssysteem van de bank, met gebruik van een reeks beleidsregels.
De gebruikerservaring is opgebouwd uit twee componenten. Ten eerste een interactie in natuurlijke taal om de simulatiecontext te creëren. Gebruikers zijn bekend met deze UX en UI van andere delen van de applicatie.
Ten tweede is het ontwerp van de datavisualisatie zo eenvoudig mogelijk gehouden om de focus te leggen op de essentie van het resultaat van de datavisualisatie. We hebben deze zeer abstracte functie gebruiksvriendelijk gemaakt, door de cognitieve belasting te verminderen.
Het nieuwe ontwerp was binnen zes weken klaar. Het betrof het ontwerp voor de maker van de workflow en het ontwerpen van het gebied van beleidsmanagement. Het grootste deel van het ontwerp werd in vier weken opgeleverd, inclusief delen van het UI ontwerp. Zo begonnen de ontwikkelaars met het coderen van de frontend met behulp van React en de D3-bibliotheek. De product demo was 4 weken later klaar.
Het succes van de demo was onmiddellijk, aangezien grote Britse banken zich aanmeldden om het product te gebruiken. Callsign kreeg een stevige voet aan de grond in de markt en was blij met investeerders.
Met het ontwerpsysteem voltooid, organiseerden we een overdracht voor hun in-house ontwerpteam. Sindsdien hebben zij het ontwerpsysteem gebruikt voor andere onderdelen van het Callsign-productassortiment.
Contracten met grote Britse banken gewonnen op basis van demo
UX/UI ontwerp opgeleverd in zes weken
Gecodeerde frontend met D3 geleverd in vier weken
Verkorte marktintroductietijd van zes maanden
Ons ontwerpsysteem is twee jaar later nog steeds in gebruik
Callsign bekroont als Technology Pioneer
Callsign bekroont als Technology Pioneer